• Najważniejsza jest rodzina!

•         Kochana Mamo, kochany Tato, dzisiaj dziękować chcemy Wam za to, że o nas dbacie, że nas kochacie i zawsze czas dla nas macie! Z okazji Dnia Mamy i zbliżającego się Dnia Taty, dużo zdrowia oraz samych radosnych dni składają Wasze pociechy. Wszystkiego najjjjlepszego życzą przedszkolaki z grupy Jeżyki i Wesołe Skrzaty.

A. Skorupska

G. Prusińska

• "Tajniki Kuziowskiego Lasu"- Wycieczka rowerowa klas IV i V

• Wycieczka rowerowa  odbyła się w dniu 17.05.2022. Trasa wycieczki wynosiła ok 5 km i biegła przez las w Kuziach. Głównym jej celem było poznanie fauny i flory naszego rodzimego lasu w Kuziach, aktywne i kulturalne spędzanie wolnego czasu oraz zasady bezpiecznego poruszania się rowerem po drogach publicznych i leśnych. Uzbrojeni w aparaty fotograficzne i wyposażeni przez rodziców w prowiant wyruszyliśmy spod szkoły około godziny 9.00. Odwiedziliśmy Pomnik Powstańców Wojennych z 1864 roku. Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy w dalszą podróż. Po drodze zatrzymywaliśmy się kilkakrotnie, by podziwiać rozciągające się przed nami widoki. Pan Tadeusz nasz zapalony myśliwy pokazał nam dwa piękne stawy ukryte w głębi lasu oraz opowiedział o zwierzętach tam żyjących. Na swojej trasie spotkaliśmy padalca oraz znaleźliśmy pióro czapli siwej. Podczas spaceru po lesie odwiedziliśmy myśliwską ambonę.  Wypoczęci i posileni rozpoczęliśmy sesję zdjęciową. Każdy z uczestników ze swoim aparatem ruszył do "boju". Wszyscy znaleźli coś dla siebie zajmującego. Jedni obserwowali pracę pająka inni zachwycali się otaczającą przyrodą obserwując świat przez lornetki.. Wkrótce ruszyliśmy w  drogę  powrotną i dotarliśmy do szkoły około godziny 12.00. Byliśmy zmęczeni, ale zadowoleni z naszej wyprawy. Wycieczka była bardzo ciekawa i pouczająca.

Dziękujemy Panu Tadeuszowi Piaścik za ciekawą wycieczkę, prelekcję oraz opiekę podczas wycieczki

J. Bałdyga

T. Piaścik

• Strażnicy Lasu.

• Nasi uczniowie klasy V oraz przedszkolaki przyłączyli się do ogólnopolskiej akcji “Przytul się do drzewa” Jest to akcja ogólnopolska i ma na  celu zwrócenie uwagi na bezpieczne i mądre poruszanie się po lasach, uczula na rzeczy, które mogą nieświadomie doprowadzić do pożaru. Więcej informacji znajdziemy na stronie https://straznicylasow.pl/tak-dzialamy/tydzien-dobrych-uczynkow-dla-lasow/

Zapraszamy do galerii

Koordynatorki akcji

J. Bałdyga

A. Skorupska

G. Prusińska

• 4 maja- Międzynarodowy Dzień Strażaka.

• Międzynarodowy Dzień Strażaka obchodzony jest w dniu wspomnienia w Kosćiele katolickim św. Floriana, opiekuna wszystkich strażaków. Wdług legendy z 1528 roku pożar na krakowskim Kleparzu, oszczędził kościół gdzie znajdowały się relikwie świętego. Od tego czasu wierzono, że patron chroni wszystkie osoby związane zawodowo z ogniem. W tym dniu organizowane są różne wydarzenia, upamiętniające zmarłych strażaków,  wręczane są nominacje na wyższe stopnie oficerskie i aspiranckie oraz cywilne odzwnaczenia wyróżniającym się w służbie strażakom.

Tego dnia nasze przedszkolaki uczyły się jak powinny dbać o bezpieczeństwo swoje i innych, na jaki numer alarmowy zadzwonić aby uzyskać pomoc oraz jak wygląda specyfika zawodu strażaka. Oglądając film edukacyjny przypomniały sobie co jest przyczyną wybuchających pożarów, jak wyposażony jest wóz strażacki i w jakich sytuacjach strażacy interweniują. Ponad to, każdy mógł zobaczyć jak wygląda strój oraz nakrycie głowy każdego starżaka. Zwieńczeniem zajęć było wykonanie pracy plastycznej oraz zaśpiewanie piosenki o tematyce strażackiej. Była to bardzo ciekawa i inspirujaca lekcja dotycząca bezpieczeństwa.

Prusińska G.

Skorupska A.

• Wycieczka do Torunia

• „Świat jest książką i Ci, którzy nie podróżują, czytają tylko jedną stronę”

W dniach 4-5 maja 2022 roku uczniowie klas VI, VII I VIII uczestniczyli w dwudniowej wycieczce autokarowej do Torunia oraz Biskupina.

Wizytę w Toruniu rozpoczęliśmy od spaceru po Starówce Miasta, podczas którego przewodnik przytaczał ciekawe legendy i opowieści dotyczące spotkanych zabytków.  Niemniej ciekawą atrakcją okazała się wizyta w toruńskim Planetarium. Mogliśmy tam obejrzeć „gwiezdny spektakl”.   Następnie odbyliśmy wizytę w Toruńskim Muzeum Piernika. Uczniowie wzięli udział w krótkich warsztatach, w czasie których samodzielnie wykonali ozdobne pierniki, które po upieczeniu zabrali ze sobą. Atrakcją było również zwiedzanie muzeum. Dzięki ekspozycjom znajdującym się w udostępnionych pomieszczeniach, dzieci mogły zapoznać się z historią toruńskich pierników oraz obejrzeć narzędzia potrzebne do ich produkcji. Wizyta w muzeum przebiegła w miłej atmosferze, a na pożegnanie odbyła się degustacja “Katarzynek”. Podczas naszego pobytu nie mogło zabraknąć wspólnego zdjęcia przy pomniku Mikołaja Kopernika oraz czasu na zakup pamiątek. Wieczorem przejechaliśmy do Domu Wczasowego w Biskupinie. Po smacznym obiedzie zakwaterowaliśmy się w pokojach. Przyszedł też czas na zabawę. Jedni tańczyli, drudzy grali w piłkę, jeszcze inni spacerowali. To był niezapomniany wieczór. Następnego dnia wybraliśmy się do muzeum by poznać historię osady w Biskupinie. Zobaczyć „od kuchni” życie mieszkańców grodu, którzy trudnili się głównie uprawą roli, hodowlą zwierząt i rzemiosłem – tkactwem, garncarstwem, odlewami z brązu i żelaza. Dzięki wspaniałym pokazom uczniowie mogli dosłownie dotknąć i zobaczyć jak wyglądały techniki pracy oraz rzeczy wytwarzane przez mieszkańców grodu.  Ostatnim punktem wycieczki była wizyta w Zurolandii w Rogowie. Świetna zabawa oraz wiele radości sprawiło chodzenie po parku linowym. Nawet najwięksi śmiałkowie odczuwali strach. Wszystkim jednak się udało pokonać trudności. Wizyta w parku zakończyła się obiadem i zakupem pysznych lodów.

Czas niestety szybko płynął..... i już była pora wracać do domu. Niestety wszystko, co dobre szybko się kończy. Naładowani pozytywną energią ruszyliśmy do Kuzi. Czas spędzony na wycieczce dostarczył naszym uczniom mnóstwo pozytywnych przeżyć, radości i zabawy. Wiadomości zdobyte w tak atrakcyjny sposób, jakim są  wycieczki pozostają na dłużej w pamięci.